Leveransvillkor

 

Fraktkostnader  
DHL Servicepoint t(max 20kg, max 150cm) : 69kr
Posten MyPack(max 20kg, max 120cm): 150kr
Postpaket(Skrymmande): 350kr
Företagspaket(max 20kg): 195kr
Företagspaket(Skrymmande): 400kr

DHL Service Point

Ditt paket levereras av DHL till ditt närmaste utlämningsställe(Service Point). Ditt paket är spårbart och du får ett e-mail med spårningslänk när paketet lämnat oss. Leveransen tar i regel 1-2vardagar. 

Posten MyPack privatpaket

Ditt paket skickas med Postnord till ditt närmaste utlämningsställe. Ditt paket är spårbart och du får ett e-mail med spårningslänk när paketet lämnat oss. Leveransen tar i regel 1-2vardagar. 

Företagspaket

Levereras enbart till företagsadresser. Leveransen tar i regel 1-2vargadar. 

Leveranstid

Innom 5-vardagar ska du ha varan/varorna. Detta gäller ej varor som är märkta "Beställningsvara", där kan extra leverantid tillkomma. Du har alltid rätt att avbeställa en leverans tills dess att leverans påbörjats. 

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Hämta själv i butik

Du hämtar varorna själv i våran butik på Gustavslundsvägen 175 under våra ordinarie öppettider. Ingen fraktkostnad tillkommer. Du får ett e-postmeddelande när din order är färdigpackad och klar för leverans. Oftast innom en arbetsdag(lagervaror).  

Bokade varor

Du kan boka en produkt för avhämtning hos oss utan att betala på webbshopen. I vår fysiska butik så kan du betala med Visa, Mastercard, American Express, Electron-kort och kontanter. Bokade varor måste hämtas inom 10dagar. REA- och kampanjprodukter d.v.s. alla varor som har ett reducerat pris hålls bokade i 5dagar. Ej uthämtade bokningar makuleras. 

Returer

Vill du returnera en vara eller en hel order kontakta alltid oss först via mail eller telefon. Viktigt att tänka på är att ett icke uthämtat paket är ingen retur av ordern. Ej uthämtade försändelser debiteras med 350kr i avgift.

Returer skickas till:

Alviks Cykel AB

Gustavslundsvägen 175

167 51 Bromma

Returer skickas antingen direkt till oss eller till närmaste Service Point/utlämningsställe (Alviks Kontorsmaterial, Gustavslundsvägen, 167 51 Bromma). Väljer du att skicka vara till en annan Service Point eller utlämningsställe kommer försändelsen inte att bli uthämtad och du får stå för returfrakten. Ångrar du ett köp som är tyngre än 20kg och/eller längre än 150cm måste försändelsen gå direkt till oss. 

Retunerar du en hel order så krediteras hela köpebeloppet d.v.s. varornas inköpspris samt frakt. Returfrakten står köparen för.

Har du en fråga? Tveka inte att ringa eller maila oss!